Guatemala

Guatemala rotamız, yağmur sezonuna, Antigua, Atitlan Gölü, Semuc Champey ve dağ yollarından Belize’ye doğru oldu.

Ülkeye girdiğimizden çıkışımıza kadar yağmurda sürdük diyebilirim. Yağmur derken de yaz yağmuru gibi değil de tropikal yağmur olarak düşünebilirsiniz.

Antigua ilk hedefimizdi fakat öncesinde Guatemala City’den geçmek gerekiyordu. Tam içinden olmasa da kenarından köşesinden geçerek yola devam edebiliyorsunuz. Guatemala City şu anki başkent fakat eski başkent Guatemala Antigua adlı şirin bir şehir. Tipik ispanyol mimarisi ve şehir planıyla kurulmuş Antigua’da ucuz sayılabilecek bir hostel bularak işe başladık. Bu arada her yanımız sırılsıklamdı ve çok yorgunduk. Bazen yolda yağmur öyle kuvvetlendi ki, köprü altında şiddetini azaltsın diye bekledik.

Antigua’daki hostelimiz şirin bir yerdi, sahibi ise hem çok yardımsever hem de biraz garip bir adamdı. Çok kaynaşamadık ama yine de bize halimizi görünce yardımcı olup uygun bir oda ayarladı. Motorları ise avluya çekerken dolap masa ne varsa yoldan aldılar ve daracık kapılardan içeri soktuk motorları.

Odaya yerleştikten sonra sokakları gezmeye başladık. Çok güzel bir turistik yer olmuş Antigua. Gece gezmemizi bitirip uyuduk.

Sabah çok kuvvetli bir depremle uyandık. Hatta Tuğöe benim uyanıp sağa sola dönüp yatağı salladığımı düşündüğünden neredeyse bana atat yapacaktı da anladı durumu. Herkes sokaktaydı ve gözler hemen şehrin arkasındaki volkana kilitlenmişti. Çünkü olası bir lav püskürtmede hemen ordan uzaklaşmak gerekecekti. Neyseki deprem tektonikti. Şiddeti ise 7’nin üzerindeydi. Gerçekten depremdi. Biliyorsunuz buralılar depreme ancak 7’den büyükse deprem diyorlar, 7’nin altındakilere sarsıntı diyorlar. Bulunduğumuz Antigua’da sadece bir adet duvar yıkılmıştı ve can kaybı yoktu. Bu adamlar hakikaten depremle yaşamayı öğrenmişler. Aynı şekilde omtropik yağmurlarda sel de olmuyor, demek ki insan çaresi olmayınca öğreniyor.

Antigua’nın bir de meşhur chicken bus’ların kalktığı terminali var. Tabi ki onu da görmeye gittik. Rengarenk otobüsler burdan kalkıp ülkenin çeşitli yerlerine gidiyor. Fiyatları da oldukça makul, o yüzden zaten adları chicken bus.

Antigua ve Guatemala kalabalığından sonraki hedefimiz ise kafa dinlemeyi hedeflediğimiz Atitlan Gölü’ydü. Göl adını karşısındaki Atitlan Volkan’ından alıyor. Coğrafya o kadar çetin ki çevresini dolanan bir yol yok. Bir kasabaya inip ordan botla karşıya geçiyorsunuz, ulaşım bu şekilde.

Kasabaya vardığımızda hava kararmıştı, fakat kısa sürede güzel bir hostel bulduk. Hem motora güzel bir park alanı hem de rahat odaları vardı. Burda 2 gün kaldık. Volkan’ın manzarası harikaydı. Şehir merkezini yürüdük, sahile indik, beğendik burayı. Kasaba ise yine turistik olduğu için biraz pahalıydı. Fakat öyle güzel kıyafetler vardı ki ben bile alışveriş yaptım 🙂

Guatemala’da görmek istediğimiz tek bir nokta kalmıştı. O da Semuc Champey. Nehrin doğal havuzlarda göller oluşturmasıyla ortaya çıkmış bir doğa harikası. Buraya ulaşmak için ya şehirden otobüs ya son köyden minibüs ya da kendinize güveniyorsanız kendi taşıtınızla oldukça kötü bir yoldan sürerek gitmeniz gerekiyor. Ne kadar erkenden hizmet alırsanız o kadar pahalı okuyor haliyle. Biz ise tabi ki kendimize güvendiğimizden kendimiz sürmeye karar verdik ama bari tek motor gidelim dedik. Benim motoru hostelde bırakıp 60 km ötedeki köye Tuğçe’nin motoruyla gittik. Yolda tabi ki yağmur başladı. Hatta o kadar arttı ki bir ara, köye inen toprak yola girmek istemedik. Yol çok kayıyordu, ve iki kişiydik, tehlikeli olabilirdi. Tuğçe’nin arkasında oturuyordum ve ilk denememizde geri dönme ve minibüsle gitme kararı aldık. Sonra minibüsçüler halimizden cesaret alıp öyle bir fiyat söylediler ki, bu sefer direksiyona ben geçip kendimiz gitme kararı aldık. Son köye kadar gittik hıplaha zıplaya ama gittik. Orda ise ufak bir soluklanmanın ardından Semuc Champey’e giden dağ yoluna da girmeye karar verdik. İyi başlaşmıştık gakat yol korkunç bir hal aldı ve çok riskli oldu. Bu noktadan sonra sürmenin alemi yoktu. Biz de köye geri döndük, taktiğimiz tok görünüp, bize uymazsa teklifleri geri çevirip servis almamaktı.

Yemek yerlen yaptığımız yoğun pazarlık aşamasından sonra birisiyle anlaştık. Çok indirim yapmadı ama turun bize özel olacağını ve başkasını almayacaklarını söylediler ve tamam dedik. Yol hakikaten korkunçtu, ve gidişti dedikleri gibi arabada biz vardık sadece, kasaya birkaç kişi binmişti evet ama çok umursamadık, sonuçta bizi engellemiyorlardı.

Semuc Champey ise nasıl tarif etsem bilemiyorum ama bu turda gördüğümüz en güzel şeylerden birisiydi. Çektiğimiz çikeye değmişti kesinlikle. Göllere girdik, video çektik derken tropikal yağmur geldi. Ve dinmedi. Biz de mecburi dönüşe geçtik çünkü geldiğimiz yol bu yağmur devam ettiği ve biz geç kaldığımız sürece sürmesi imkansız bir hal alabilirdi.

Köye döndük ama dönerken arabada yalnız değil hatta sıkış tıkıştık. İnerken bunu söyleyip yarım fiyat teklif ettik kabul etmediler. Bize turu satan çocuğa gidelim dediler biz de tamam dedik. Fakat bizi kendi mahallerine götürüp tehdit etmekten öteye gitmediler ama yine de ısrarımızı makul ölçülerde sürdürdük ve ortası bir giyata anlaştık, tabi ki bizi geri motorumuza bırakmaları koşuluyla. Turdaki en tehlikeli anımız bu olabilirdi.

Motorumuza vardık, problemsiz bir şekilde dönüyorduk ki bir yerde kaydık ve düştük. Aslında biz yine düşmedik, hız düşük olduğundna motor altımızdan gitti biz kaldık ama motorun çanta demiri ciddi yamuldu. Yol kenarında el yordamıyla tamir edip yola deva ettik. Kendi yaptığım bu hataya kızarak geldik hostele. Ertesi sabah bir kaynakçı bulup motoru geçici olarak toparlayıp Belize sınırına doğru yola koyulduk.

Belize sınırına 2-3 km kala bir otel bulup yerleştik. Tabi ki yine bizi kazıklamaya çalıştılar para üstü getirmeyerek ama bizden ısrarcı değillerdi. Paramızı aldık ve sabah Belize’ye geçmek üzere uyuduk.

Guatemala’dan çıkarken bu sefer de bir adam yolumuzu kesip köprü ücretli diyip faiş bir fiyat istedi, o kadar dolu ve umursamazdık ki bastık geçtik, çıkış işlemlerimizi yaptık ve Belize’deydik 🙂