Kosta Rika

Kosta Rika hakkında en çok duyduğumuz şey, ülkenin çok pahalı oluşuydu. Arjantin görmüş insanlarız, ne kadar pahalı olabilir ki, hepi topu 2-3 gün geçirip çıkıcaz dedik.

Sınır geçişi sorunsuz oldu, sadece işlemler uzun sürdü, ama bunu bekliyorduk zaten. Orta amerikada olacak şeyler beklentimizin başında sınır geçişlerinin minimum 2 saat sürmesi vardı. O yüzden bu planlamayla geçtik sınırı. Yalandan bir motor ilaçlama ve başımıza üşüşen muamelecilerle bira<z boğuştuk ama sorun yaşamadık.

Kosta Rika cennetten bir parça gibi bir yer. İnanılmaz bir doğası var, ülke tertemiz, suç oranı da bu bölgedeki diğer ülkelere göre az. Sınır geçişi 2 saate yakın sürünce, öğle yemeği vakti geldi ve bir restorana sorduk, kendi yemeğimizi yapıp içecekleri ordan alırsak oturabilir miyiz diye. İzin verdiler. Panama’dan çıkarken süpermarketten alışveriş yapmıştık Kosta Rika’nın pahalı olduğunu duyunca. Kendi yemeğimizi yapar ekonomi yaparız dedik. Bir kola ve bir meyve suyuna 4.5 dolar ödeyince iyi ki yemeği burdan almayıp, kendimiz pişirmişiz dedik.

Akşam olduğunda ise kalacak yer bakarken bir plaj tabelasından girelim dedik. Playa de Tortugas, kablumbağa plajı. Plaja inerken benim nam-ı değer El Churro kendini yerlere attı, sebep de benim yola bakmak yerine havalara bakmam. Neyse duct tape ile tamir ettim kırılan camı, devam ettik plaja.

Burası muazzam güzellikle, palmiyeler altında bir plaj. Başka bir aile vardı çocuklarıyla. Onlara bir soralım dedik nasıl bir yer burası, güvenli midir diye, hiçbir şey olacağını sanmıyoruz kalabilirsiniz dediler. Tam çadırı kurma aşamasındaydık bir grup genç geldi, kalabalıklardı ama rahatsız edici değillerdi. Kurduk çadırı geceyi bekledik, ama geceyi beklerken ilk larak yağmur ve fırtına geldi. Çadırın üstüne tentemizi gerdik, girdik çadıra yağmurun sesini dinledik. Gece ise biraz tavşan uykusunda geçti, çünkü bir araba çadırın dibine park etmiş, içinden çıkanlar da sahilde fenerle geziniyordu. Bu durum biraz tedirgin etse de yine de uyumuşuz.

Sabah internet molası için durduğumuz bir restoranda orda nasıl yattığımızı, çok tehlikeli olduğunu ve şansa başımıza birşey gelmediğini söylediklerinde bayağı şok olduk. Restoranın sahibi adam bize para kolleksiyonun gösterip, bol şans dileyip, önerilerde bulundu ve uğurladı.

Hedefimiz ise Nicoya yarımadasına gidip pasifik kıyısına gitmekti. Fakat o bölgenin iyice pahalı olduğunu tahmin ettiğimizden yol üstünde bir yerlerde kalmak mantıklı olucaktı. Harika Kosta Rika yollarında sürerken bir restoran gözümüze ilişti. Durup bir soralım dedik, bahçenizde çadır kurabilir miyiz diye. Tuğçe gitti sordu, adam şak diye olur tabi ki dedi, bizimki kalakaldı, aldığı cevaba inanamadığından 🙂 İki bir sipariş edip önce soluklandık, sonra gittik kurduk çadırı. Bu arada güney amerika ve dünyanın pek çok bölgesinde bira herhangi bir gazlı içecek ve sudan daha ucuz. O yüzden serinlemek için genelde bira tercih ediyoruz 🙂

Güzel bir gece geçirip, çadırdaki ıslak ne varsa kuruttuk. Sabah ise pasifik kıyısına doğru sürdük. Genel olarak pahalı olan Kosta Rika’nın pasifik kıyısı iyice çığrındna çıkmış bir haldeydi fiyatlar olarak. Son iki geceyi beleş geçirince kendimize birer smoothie armağan ettik tanesi 6 dolardan ama çok güzeldi 🙂

Smoothie’leri içtikten sonra Nikaragua sınırına doğru devam ettik. Kosta Rika hem bütçemizin çok üstünde olması hem de genel vakit sınırımız yüzündne herhalde en hızlı geçtiğimiz ülkelerden birisi olacak. Fakat kesinlikle bütçe derdiniz yoksa gelip görmeniz gereken güzellikte bir ülke.