Mucize Kurtuluş ve Kolombiya’ya Merhaba

Quito’dan sonra hızlıca kuzeye sürmüş ve Okmeydanı Devlet Hastanesi’ni acil kapısı bir yer olan Ipiales sınır kapısından Kolombiya’ya giriş yaptık. İlk izlenim Kolombiya’lıların biraz daha cingöz görünmelerinden ibaretti. Ama onlar cingözse biz daha cingözüz. Sigorta batağına düşmeden bir şekilde atlattık kapıyı ve kendimi Ipiales kasabsında bulduk.

Ipiales’te ilk olarak daha önceden uğramayı hedeflediğimiz Yamaha servisine uğradık ve Tuğçe’nin motorundaki problemleri anlattık. Usta bırakın yarın sabah alın dedi. Biz de motoru bırakıp tek motor otel aramaya koyulduk. Ucuz bir otel bulduk da. Otele yerleşip yemek yiyip hemen servisin yolunu tuttuk yürüyerek. Usta biz geldiğimizde işlerin çoğunu bitirmiş sadece sübap ayarı kalmıştı. Onu da sabah yapıp motoru teslim edeceğini söyledi. Biz de Ipiales’i gezmeye başladık.

Tipik bir koloniyel şehir olan Ipiales’te klasik bir meydan, kocaman bir kilise ve etrafında konuşlanmış dükkanlar ve bankalar vardı. Bizim otel de buraya çok yakın. Benzin fiyatı ilk başta şaşırttı ama meğersem galonmuş, bunu öğrenince derin bir oh çektik, çünkü litresi 2.5 TL civarı birşeydi.

Sabah oldu motoru aldık ve yola koyulduk. Yolda bizden önde Attila vardı, onunla da haberleştik ve öğrendiğimize göre sınırı o bizim çook daha önceden tanıştığımız Martin ve Gunnar ile geçmiş. İki KTM 950 Adventure sahibi alman arkadaşlar. İkiliden Martin bir dağ yolunda kamyonun teması ile 35 metre uçuruma uçmuş. Kendisinde birşey yokmuş ama motorda ufak tefek hasarlar varmış, onunla uğraşıyorlarmış. Dedik bekleyin geliyoruz.

Nitekim yetiştik, ama biz geldiğimizde motor yürümeye hazırdı. Artık nasıl bir motorsa KTM, kırılmamış. Ayna, çanta demiri, cam gibi detaylarda hasar vardı sadece. O gün Ati’nin de doğumgünü olduğundan hem ona jest hem de çocuklara moral olur diye kek alıp mumları dikip, oturdukları kafeyi bastık. Sonrasında da 5 kişi aynı dağ yolunda Kolombiya’nın derinliklerine doğru yol aldık.

Kaza ise şöyle gelişmiş. Bu bizim kanı kaynayan alman arkadaşlardan en kaynak kanlı Martin, kamyonla daracık bir taş toprak yolda karşı karşıya geliyor. Ne kamyon ne Martin geri gidiyor. Martin de durulacak nokta olarak bir çıkıntı seçiyor. Kamyon da o aradan geçmeye çalışırken KTM’ye dokunuyor kasasıyla. Martin 2 metreye yakın bir arkadaş olmasına rağmen bastığı toprak çok kenarda olduğundan kayıyor ve tutamıyor motoru. Motor 35 metre aşağıdaki dere yatağına uçuyor, Martin ise zıplayarak kendini kurtarıyor ve 1-2 metre düşüp ayağa kalkıyor. Martin’de hiçbir şey yok. Motoru ise yoldan şans eseri geçen bir vinçli kamyonla ve itfaiyenin yardımıyla yukarı kadar çıkarıyorlar. Büyük şans gerçekten. Ve biz o Martin ve motorla sürüyoruz 2-3 gün sonra.

Bu gittiğimiz istikamet bizi amazon kenarlarına taşıyan ama çok çetin bir dağ yolundan geçen oldukça kırıcı bir yoldan oluşuyordu. Bir de üstüne sağanak yağmur eklenince 60 km’lik yol tüm günümüzü aldı ve karanlıkta vardık Mocoa’ya. Uzun bir otel bulma tantanasından sonra nispeten hesaplı bir otel bulup yerleştik. Sokakta yemek yedikten sonra nasıl yorulduysak, bütün Kolombiya sokak gürültüsüne rağmen ölü gibi uyumuşuz.

Sabah San Agustin’e doğru teker döndürdük yine 5’li olarak. Güzel bir kamping bulup 2 gün dinlenmek üzere kurulduk mekana. Mekanın tüm avantajlarından faydalandık. Taş fırında lahmacun bile yaptık. Kazazede Martin en iyi lahmacunu yapan oldu 🙂 San Agustin harabeleri ise diğer tüm güney amerika arkeolojik alanları gibi hüsran oldu benim için. Anadolu’dan gelince böyle hissediyor insan. Nerde Efes, Bergama, nerde inkalar…

Sonraki hedef ise Bogota…

Reklamlar

Mucize Kurtuluş ve Kolombiya’ya Merhaba” üzerine bir yorum

1. 2-3 günde bir yazarken 1 ay birşey yazılmayınca bende birşey oldu sandım. 1 ayda bu kadar mı yaşadıklarınız 🙂