Isla de la Plata – Fakirlerin Galapagos’u

Belki biliyor belki bilmiyorsunuz, Ekvador’a ait Galapagos adaları dünyaca ünlü, biyolojik çeşitliliğin tavan yaptığı ve Darwin’in meşhur evrim araştırmaşarını gerçekleştirdiği takım adalar. Bu adalara günümüzde turkar mevcut fakat bin dolarla ifade edilen fiyatlara satılıyorlar.

Galapagos gibi olmasa da yine sadece kendine özgü türleri barındıran Isla de la Plata’ya ise turlar 30 dolar civarında, hoş biz pazarlıkla 28’e aldık, hatta pintiliğinizden dahası artık dünya turunu tamamlahabilecek miyiz acaba soruları yüzünden acentenin önüne sahile çadır atıp bir de wifi’larını kullandık gece. Gündüz de bardak bardak içme sularından içmemi ise saymyorum, o göz hakkı 🙂

Neyse geceyi bahsettiğim gibi sahilde geçirdik, gece yarısı 4 gündüz de bir polis tarafından uyandırılıp uyarılmamıza rağmen bir şekilde sabahı ettik.

Tur için iskeleye vardık ve rehberimiz Limberg bizi tekneye bindirdi. Yaklaşık 1 saatlik hoplamalı zıplamalı tekne yolculuğumuz neticesinde adaya vardık.

Kısa bir yürüyüş sonrası tepedeki dinlenme noktasında grupçana rota seçimi yaptık. İki rota var, birisi adanın meşhur mavi ayaklı kuşlarıma gidiyor diğeri de yine adanın diğer türü kırmızı balon gıdılı kuşlara. Grup ilk rotayı seçti, hem daha kısa hem de bu kuşlar daha sembolik. Üstelik bu gruba snorkel aktivitesinde fazla süre kazandırıyordu.

Ve mavi ayaklılar 🙂 Gölgede dinleniyorlar.

Bu adaya bu ismi verenin de onlar olduğu söyleniyor. Fosfordan zengin dışkıları ile hem yuva hem de alanlarını işaretlediklerinden dolayı, özellikle dolunayda ada gümüşi bir ışıltı yayıyormuş. Diğer bir rivayet de ingiliz bir korsanın çalıp çırptığı altın ve gümüşlerini bu adaya saklamış olması.

Yürüyüş bitip tekneye biniyoruz, öğle yemeğimizi yerken su kaplumbağaları eşlik ediyor bize.

Snorkel aktivitesi için adanın kuytu bir koyuna demir atıyor ve suya atlıyoruz. Snorkelcilere alışık tropik balıklar sarıyor etrafımızı, irili ufaklı. Rengarenkler 🙂

Biraz tekneden uzaklaşında su kaplumbağaları çıkıyor karşımıza, ama oldukça ürkekler ve kaçıyorlar, diğer balıklar gibi sokulmuyorlar.

Tekneye binip dönerken ise bizi sudan iki karış yukarı zıplayıp bizi selamlayan manta ray uğurluyor. Mantalar da bu adanın sakinlerinden, ve çok güzeller.

Motorlarımızın başına geçip bir sonraki hedefe doğru yol alıyoruz.

Reklamlar

Isla de la Plata – Fakirlerin Galapagos’u” üzerine bir yorum

1. Kaçırdıklarımı okumaya başladım. Keşke daha çok fotoğraf olsaydı. Belki ilerde bu yazdıklarınızın özeti ama bol fotoğraflı bir albüm hazırlarsınız dönünce.
    Biz bu adayi görmedik. Ama ban Amerikalı bir arkadaşım önermişti.