Denize Seviyesine İniş ve Çöldeki Vaha Huacachina

Çılgın Ayacucho eğlencesinden yarı baygın uyanıp düştük yola. Yol enfes dağlardan sahile doğru inen bir yoldu. Fakat mesafe çok uzun olduğundan arada bir yerde kalmamız gerekecekti.
İyice yükselip 4800 metreleri görüp, inmeye başladık.

Yolda referandumun sonuçlarını öğreninceki moral bozukluğumu da böyle yansımış poza. Yazık oluyor güzelim ülkemize.

Huaytara adlı kasabaya geldiğimizde hava iyice kararmıştı. Burası yaklaşık 2500 metre olup biraz nefes almaya başladık.
Bulduğumuz hostel son nakitimizi de aldı. Buralarda bankamatik yok, kart da geçmiyor. Ama nasıl olsa Ica’da vardır diye çok sorun etmedik.
Sabah hostelin arka bahçesinde güzel bir kahvaltı yaptık yine meraklı bakışlarla. Menüde tabi ki yumurta domates ve peynir vardı, hatta zeytin. Bu buralarda kimseye birşey ifade etmiyor.
Yola çıktık ve alçalmaya devam ettik. Alçaldı alçaldı ve 200-300 metrelere kadar geldik. Motorların rölantisi aylardır yükseklere göre ayarlı olduğundan oldukça yükseldi. Bu hissi anlatamam sanırım ama epey değişik. Deniz kenarına yaklaştık demek.
Öğle yemeği için açık restoran bulmakta zorlandık ama bulduk. Oldukça da güzel bir chaufa yedik. Chaufa çin işi tavuklu pilav aslında. Buralarda da yaygınlaşmış. Restorandan ısınan hava sebebiyle ihtiyaç duyduğumuz buzları da alıp insülinlerin içinde bulunduğu termoslara attık. 9 ay oldu ve hala çok iyi durumdalar.

Hedef Huacachina, şu meşhur, çölün ortasındaki vaha. Aslında herkes öyle yansıtsa da hemen 1-2 km dibinde kocaman Ica şehri var. Ufak bir göletken etrafı hostelle otelle doldurulmuş şimdilerde ise kötü kokan bir su birikintisi aslında. Yine de çirkin Ica’ya kıyasla çok güzel. Burada kum sörfü yapmak ve buggy denen araçlarla tepelere tırmanmak revaçta. Biz kum sörfü denedik ama pek keyif vermedi. Sanırım ucuza kiraladığımız tahtalar dandikti. Ama ortamı beğenip, daha da yol yapmak istemediğimiz için kalmaya karar verdik.

Kurumsal yüzümüz Tuğçe yine bize ucuz bir yer ayarladı ve hemen çöktük 🙂 8 kişilik hostel odasında yalnızca üçümüz kalacaktık hem de hostel fiyatına 🙂
Akşam yemeğinde ise pizza vardı ve yorgunluktan bayılıp uyuduk. Yarın hedef Lima, bize yutmak için hazır bekleyen koca şehir.