Machu Picchu

Machu Picchu sadece Peru’nun değil tüm dünyanın en önemli turistik merkezlerinden birisi. Bunun sebebi ise tabi ki boş değil. Koca kıtaya zamanında hükmetmiş İspanyolların bulamadığı ve yok edemediği Inca İmparatorluğunun kayıp şehri.

İş işten geçtikten sonra köylülerin yol gösterip bir amerikalı abimize buldurduğu sonra da neyi varsa çalınıp çırpılıp Yale üniversitesine götürüldüğü bir kayıp şehir. Sonra Peru devleti ve üniversite anlaşıyor da herşey yerli yerine oturuyor geri getiriliyor ve Peru bu işten ekmeği yemeye başlıyor.

Buraya nasıl ulaşılabilirle ilgili birşey yazmıyoruz çünkü zaten gelmeye niyet ettiyseniz Cusco’ya gelir bir otele veya hostele yerleşir ve ordan gerekli tüm bilgileri alırsınız ki buna kalmadan internette çok güncel bilgiler var.
Biz Cusco’dan minibüsle geldik Hidroelectrica’ya ve oradan da 11 km boyunca tren yolundan yürüdük. Aguas Calientes yani şimdiki adıyla Machu Picchu pueblo’da iki gecelik hostel tuttuk. Bir gün gidiş bir gün gezmek için bir gün de dönüşe ayırdık. Tek gün hem Machu Picchu’yu gezmeye hem de kasabadaki termallere yetiyor.
Milli parka ise otobüsle değil taştan merdivenlerle çıktık, çıkış 1,5 saat, iniş de 45 dk sürdü yaklaşık. İniş de öyle kolay değil bu arada.
Park ise muazzam. İnkaların teras mantığıyla kurduğu bu gizli şehir, eğer bulutlar ve sis el verirse tüm ihtişamıyla izlenebiliyor.

Bizim gibi dünyanın her yanından binlerce kişi geliyor buraya ve milletleri gözlemleme şansı da yakalıyorsunuz. En rahatsız edici sıralamasında Israil’i tek geçiyoruz. Her yerdeler ve sadece bağırış çağırış eşliğinde ilerleyip, hem insanların fotoğraf çekmesine engel olup hem de kendileri çekerken diğerlerini iteliyorlar. İkinci sırada ise amerikalılar var, bunlar hep fazla özgüven ve rahatlık. Hoş bizim millet de gezen bir millet olaydı farklı birşey görmezdik sanırım. En temiz gezenler gerçekten almanlar, ingilizler ve kuzeyliler. Japonlar da fena.., envai çeşit elektronik ve kıyafet bunlarda. Neyse ırkçılığı bitireyim 🙂
Biz yaklaşık 5-6 saat geçirdik alanda. Tamamı sisliydi ve pek muazzam foto çekemedik. Ama güzel doroğraflar var hep internette, bu gizemli hali de bizim çok hoşumuza girti. Bu inkalara manyak mısınız demekten kendimizi alamadık, sonra oturduk dedik ki ne dalga geçip kafayı bulmuşlardır ispanyollarla, havaya bakıp bakıp bunları bulamadıkları için 🙂

Tarih bilginiz yerinde, eikipedia’dakinden halliceyse ve arkeolojiye meraklıysanız mekan tam size göre. Her karışı ayrı anlamlı olan bu mekanı bizim gibi sadece görmek istiyorsanız en mantıklı yol bu minibüs, tren yolu ve tırmanış sanırım. Belki tırmanışta otobüs kullanılabilir.
Biz çok büyük beklentiyle gelirken durumu farkedip beklentileri düşürünce çok beğendik ama sadece turist olarak gelip de beklentinizi yüksek tutarsanız harcadığınız paraya üzülürsünüz. Biz üzülmedik 🙂

Parktan inince de termallere koştuk, valla çok keyif aldık 🙂 Tavsiye ederiz.

Aguas Calientes kasabasıyla ilgili bir not da restoranların kiminin servis kiminin vergi adı altında yediğiniz yemeğe 10 sol eklemesi. Ödemek zorunda değilsiniz, biz hiçbirini ödemedik.