Sınır Geçişi ve San Pedro de Atacama, Gayzerler

Turizm ofisinden sonra yol biraz daha yükseldi ve 4795 metreye kadar çıktı. Birkaç kez birinci vitese düşmek zorunda kaldık.
Arjantin – Şili sınırına vakitlice geldik, sınırdaki benzincide internet molası verip, sınıra doğru yönelecektik ki, 3 brezilyalı geldi motorlarıyla. Onlarla biraz sohbet ettikten sonra gümrük işlemlerini yapmak için gümrük binasına girdik. İşlemlerde yine sigorta sorulmadı ama bu sefer motorlar daha detaylı arandı, ya da aranıyormuş gibi göründü. Çünkü birşeyler sokmak istesek saklayabileceğimiz pek çok yere bakmadılar.
İşlemler bittikten sonra yol biraz daha yükseldi ama sonrasında San Pedro Atacama’ya kadar deli bir iniş başladı. 4500lerden 2500e yarım saatte düştük. Yukarda hava o kadar soğuktu ki yağmurlukları gitmiştik, şimdi ise sıcaktan bunalıyorduk.

Ana hedefimiz benzinciyi bulduk, depoları doldurduk. Yakıt 5,07 tl’den 3,7’ye düştü Şili’de. Aynı benzincide yarı sentetik 10/40 yağ da bulunca aldık hemen.
İniş hızlı olunca gayzerlerin olduğu bölgeye gitmek için vaktimiz kaldı. Haritada gayzer bölgesinin orda bir kamping görünüyordu ve orada geceyi geçirip, gün doğumunda da gayzerleri görmeyi hedefledik.
Yol tekrar yükselmeye başladı. Ama bozuk değildi, basılmış topraktı. Bir de önceki gün yağan yağmur zemini iyice bastırmış ve toz kalkmasına engel oluyordu. Ama tampalar dikleşmeye motorlar zorlanmaya başladı. Gün batımında yakaladığımız volkanların manzarası korkunçtu. Fotoğraf molalarından sonra yola devam ettik. Bir rampada hızımızı alamadığımızdan motor kaldı, tekrar geri inip çıkmak zorunda kaldık.

70 kmlik yolu bitirdiğimizde geldiğimiz yer kamping değildi. Milli park girişiydi. Rica minnet adam başı 3000er pesoya içerde iki yatakta yatma şansı elde ettik. O arada bilgi de aldık parkla ilgili. Giriş adam başı 10000er peso yani 50 tl, içeride ise bir sürü gayzer ve sıcak su havuzu varmış.
Odada çorba içip ısınmaya çalıştık. Rakım 4330 ve çok soğuktu. Tulumları birleştirip uyuyunca çok üşümedik.
Sabah saat 5’te görevlilerin sesiyle uyandık, halbuki saati 5:30’a kurmuştuk çünkü park girişi saat 6’da başlıyordu.
Hem Tuğçe hem ben rakıma alışmaya çalışırken zorluk çekiyorduk. Nefes alışverişlerimiz düzensizdi. Midemiz de bulanıyordu, hatta Tuğçe bir ara kusmaya çalıştı ama olmadı.
Motorları toparladık ve ödememizi yapıp parka girmek için kapıya geldik. Park girişini ödedik ama dürüstlüğümüzdan konaklamayı da sorduk. Gece 3000’den 6000 demişlerdi fakat şimdi ödemesek kimse sormayacakmış gibi bir hava vardı. Cebimizdeki 4000’i gösterip bu olur mu dedik, olur dediler ve girdik parka.
Karanlıkta yolumuzu zor da olsa bulduk ve ana gayzer bölgesine tur minibüslerinden önce gelmeyi başardık. Hava muhtemelen sıfırın altındaydı. Neyimiz varsa donmuştu.
Gün yavaş yavaş ağırırlen karanlıktaki dumanlar gerçek yüzlerini ortaya çıkardı ve o inanılmaz manzara ortaya çıktı. Arkada volkanlar önde ise duman tüttüren gayzerler. Uzunca bir süredir böyle bir manzara görmemiştik.

Kahvaltımızı bu manzarayla yaptıktan sonra, direktman sıcak su havuzuna yöneldik. O dondurucu soğukta o havuz nasıl iyi geldi anlatamam. Çıkınca üşümek çok koysa da hızlıca giyinip motorlara bindik ve dönüş yoluna geçtik.
Sab Pedro de Atacama’ya aynı yoldan dönmek yerine ara yoldan Calama’ya dönelim dedik. Yolun başı oldukça sıkıntılıyfı fakat o kısımları aşınca asfaltla buluştuk.

Yok biraz düzleşince yol kenarına motorları çekip, yağ değişimi yaptık.
Calama’ya vardığımızda ilk hedef motor servisi oldu. Şansa bulduğumuz yer yamaha servisi çıktı. Dişli takozları ve zincir sorduk. Yemek molasında olduklarından gelişimgüzel cevap verdler falat dişlilerin ellerinde olduğunu söylediler. Yemek için hemen yakındaki bir ev yemekçisine gittik. 2000 pesoya dolu dolu bir tabak ve tatlı yiyip servise geri döndük.
Zincir ellerinde yoktu ama takoz vardı. Takozların da biri ötekisini tutmuyordu. Hiçbirşey almadan dükkandan çıktık.

Başka bir servisten dişli takozu ve yağ tapası için baır bul alarak, daha önce arkadaşlarımızın da kaldığı otele gidip yerleştik.
Yapılması gereken pek çok internetsel işi yapıp sabah 8’e alarm kurup yatıyoruz. Yarın hedef Mano del Desierto.