Alnımızda Enayi mi Yazıyor?! Tilcara – Şili Sınırı

Tilcara’daki kampingten sonra rotamız dağlara doğru oldu. Önce Purmamarca sonrasında da Susques’e kadar olan ve 4200 metre rakıma kadar çıkıp ortalama 3500’lerde gezen bir rota oldu.
Sabah güzel ve sakin bir kahvaltı yaptık. Akabinde zincirleri gerip yağladık. Artık son demleri, ya Şili ya Bolivya’da değiştirmemiz gerekecek.

En son da duş alırız dedik. Kahvaltıdan önce Tuğçe bir yokladı suyu, buz gibiydi, boş geldi. Ben de bütün işler bitince girerim dediğimden motor bakımından sonra duşa yöneldim, soğuk da olsa duş alıcaktım çünkü dünkü festivalden sonra her yerimiz pudra ve boya olmuştu. Fakat duşta karşılaştığım manzara herşeye yetti. Önce kapıyı aralarken gelen koku dikkatimi çekti, resmen kaka kokuyordu, kapıyı aralamamla gördüğüm manzara felaketti. Duşa birisi kakasını yapmış, tuvalet kağıtlarını atmış ve gitmişti. Moral bozukluğu ve sinirle çadırın olduğu yere Tuğçe’nin yanına geldim. Durumu anlattım ve birbirimize şişeden su dökerek en azından saçlarımızı yıkadık.
O ara kamping sahibi adam geldi. Biz çkkıyoruz ödeme yapmadıysanız ve gidiyorsanız şimdi yapın ki sonra biz yokuz dedi. Tamam dedim ödeyeceğiz fakat bazı problemler var dedim ve hem soğuk suyu hem de duştaki manzarayı anlattım, adam da özür falan dilemedi sadece daha az ödeyin dedi, ben de maksimum 100 peso verebiliriz dedim ve öylece ayrıldık mekandan. Zor anlarda açılan ispanyolcama mı sevineyim, insanların rahatlığına mı şaşayım bilemedim. Bizden önce ayrılan adam duşu öylece bıraktı ve gitti. Kampingde kalmaya devam eden diğer insanları umursamadan.
Neyse düştük yola. 2500 metredeki kampingten 3500 sonra da 4200 metre rakıma çıktı yol. İnanılmaz bir rotaydı, dağların arasında kıvrıla kıvrıla hızlıca yükseldik. Motosikletlerimiz sanırım TR plakalı olup en yüksek rakım gören YBR’ler oldu. Çok az bir çekişten düşme olsa da 2. Ve 3. Vitesle çıktık dağın tepesine. Rölantide biraz zorlansa da yola çıktıkan sonra hiç sorun yaşamadık. Yüzümüzü kara çıkartmadılar 🙂

Tepede 4200 metrede yemek yiyelim dedik. O an motordan inince azalan oksijenin etkilerini hissetmeye başladık. Baş dönmesi ve yorulma. Fakat çok da zorlamıyordu. Sıra alkol ocağımızı denemeye geldi. O da sorunsuz bir şekilde çalıştı ve yaptık yemeğimizi.
Tepeye geldiğimizde motordaki bidonu gören ve el işi yöresel ürünler satan adam bizden 2 litre benzin satın almak istedi ama veremedik. Çünkü bize de ancak yetecek kadar vardı Şili’ye geçene kadar.
Yola çıktık ve bu sefer biraz alçalmaya başladık. Virajlar daha bir keyifli oldu yokuş aşağı.
Güzel güzel yol alıyorduk, şahane manzaralar ve virajlar eşliğinde 3600 metre rakıma kadar indik. Tam bir virajı döndük, yolun ortasında bir motorcu duruyordu. Yaklaşınca gezgin değil yerli olduğunu anladık. Lastik değiştiren bir karavandakilere birşeyler anlatıyor ama karavandakiler oralı olmuyorlardı. Böyle olunca biz de durduk derdini sorduk. Dedi ki benzinim bitti. Benzinciye kaç km var dedim 30 dedi. Tam yarım litre benzin vermeye hazırlanıyordum bizdeki boş bir şileyle, adam skuterinin bagajından boş ve temiz bir şişe bir hortum çıkardı ve hemen depoya yöneldi. Dedim bir saniye ben doldurucam. Çünkü hareketleri hiç güven vermiyordu. Ama o an düşündüm ve dedim ki bana da kimler yardımcı oldu kötü düşünme, kötüyse bile görmezden gel. Bu arada biz yanında değil bir 50-60 metre ilerisinde durmuştuk o da yanımıza motoru iterek gelmişti. Önce deposuna kendim benzin koyayım diye düşünmüştüm ama şişe işime gelmişti çünkü ne kadar verdiğimi bilecektim. Doldurdum şişeyi, adam motorunun bagajına koydu şişeyi. Ben de sordum neden doldurmuyorsun depoyu, evde yapıcam filtreden geçirmem gerekiyor dedi. Orda bir kıllandım, neyse dedim unut Fatih, Tuğçe de aynı edayla bana bakıyordu ama onun da içi rahat değildi durumla ilgili. Motoruma binmeden önce ağır hareket ettim ki hani para teklif edecek mi ya da teşekkür edecek mi, ya da beden dili ne anlatacak diye bekledim ama adam o kadar pişkindi ki, bize iyi şanslar dedi ve ayrıldık. Biz de para istemedik, ama aklımız kaldı. Biraz ilerledikten sonra aynama baktım ve adam motorunu çalıştırdı ve yola çıktı! Tuğçe’ye dedim ki durum böyle adam motoruna benzini koymadan çalıştırdı ve ilerliyor. İkimiz de aynı şeyi düşündük ve bir sonraki virajın çıkışında durup adamın gelmesini bekledik. Adam tam gaz geliyordu, motorun sesini duyuyorduk ama köşeyi dönüp bizi görünce ne yapacağını şaşırdı ve benim dur dememle durdu. Şaşkındı, beklemiyordu. Dedik benzinin varmış neden bizden benzin aldın, çok az vardı dedi. Ancak eve giderim. Evde benzin koyucam. Neden şimdi koymuyordu? Benzine ihtiyacı olan birinin davranışı değildi. Para önermeyi geçtim, utanmamıştı bile. Ayrıca yolda kalan birisine göre fazla hazırlıklıydı. Tertemiz bir şişe ve benzin çekecek uzunlukta muntazam bir hortum.. Benzini geri ver, anlamıyoruz mu sanıyosun dedik, adam tamam sakin olun vericem dedi hemen geri adım attı. Ona bu tip kurnazlıklarla ilk defa karşılaşmıyoruz, biliyoruz dedik ve tamam tamam alın demeye devam etti. Aynı pişkinlikle geri verdi benzini. Ben yine ispanyolca şakıdım şaka gibi, Tuğçe zaten adamı alacaktı aşağı 🙂
Yol boyu düşündük durumu ve bizi vicdanımızla başbaşa bırakıp duygularımızla oynadığı için daha da üzüldük. Zaten benzinci de 10 km mesafedeymiş, onu da yalan söylemiş. Şişe tam olarak 30 km’ye yetecek kadardı!
İçimiz rahat bir şekilde devam ettik benzinciden sonra.
Yolun kalanında tuz gölleri vardı. Muhtemelen biz burdan geçmeden önce yağmış yağmur yüzünden gölün üstü ayna gibi olmuştu ve manzara yine muhteşemdi.

Akşam olmaya yakın koca düzlüklerde bir turizm ofisine geldik ve avlularına çadır kurduk. Televizyonda yine türk dizisi vardı. Rüzgar ve soğuktan korunabileceğimiz için çok şanslıyız.

Ben bunları yazarken de Tuğçe güzel ve yumuşak müzikler eşliğinde yemeği hazırladı. Yemek yiyip yatarız herhalde. Yüksek irtifa yordu biraz. Şu anda 4000 rakımdayız.

Reklamlar

Alnımızda Enayi mi Yazıyor?! Tilcara – Şili Sınırı” üzerine 3 yorum

1. Dünyanın her yerinde sahtekar olduğu kadar nice iyi insanlarda var. Bizim ülkemizde de yapılan bölgesel lokal genellemelere karşıyım. Benzini almakla çok iyi yapmışsınız.