Motosikletle Şehir Gezmek

Bu yazı, bize sürekli çok hızlı geziyorsunuz, çat diye dünya turunu bitireceksiniz, Amsterdam’da pipi heykeline mutlaka gidin temalı yorumlar yapan, fakat ne kadar iyi niyetli olsalar da genelde ucuz uçak bileti kovalayıp hafta sonu veya bayram tatili gibi aralıklarda geçirilen tatillerde görülen yerleri görmemizi isteyen arkadaşlarımızın isteklerine istinaden yazılmıştır. Sizi çok seviyoruz ama bizim yaptığımız daha farklı bir şey.

Motosiklete siz nasıl biniyorsunuz bilmiyoruz ama biz motosiklet çizmesinden kaska kadar, sahile iniyor olsak bile tam takım geziyoruz. Bu yüzden bir yerde durup bütün şehri arşınlamak genel de öyle kolay olmuyor. Zaten motosikletle dünya turu yapma fikri aslında şehir gezmesinden çok, evin kapısından sola dönüp tura başlayıp, eve sağ taraftandan dönmekten ibaret. Evet çok mantıklı gelmeyebilir, bu kadar zaman ve para sadece dünyanın 24 saatte yaptığı şeyi, motosikletle belki 2 senede yapacak olmaya harcamak düşünülünce. Ama durum öyle basit değil.

Motosiklet sürmek ancak sürenin anlayabileceği muhteşemlikte bir his. Evet o klişeleri kullanıcam, rüzgarı bir kere hissettin mi bir daha vazgeçemezsin. Tam da böyle.

Mesela en çok sevdiğimiz şey, bir ülkenin bir sınırından girip, diğer sınırına yaklaşırken, evlerin, insanların yakın olunan komşu ülkeye benzemeye başlaması uçakla bir şehri gezmeyle anlaşılabilecek bir şey değil. Mesela, hafta sonu için ucuz Amsterdam bileti alıp, Schipol havaalanına inip, şehre shuttle’la giderken görülen manzara için rahatlıkla şu denebilir; “Dümdüz ülkede tabi böyle otoyol yaparlar”. Halbuki aynı ülkeye kara sınırından girseniz, güneyinin Belçika’ya, kuzeyinin Almanya’ya benzediği şıp diye anlarsınız. O dümdüz gelen ülkenin aslında nasıl bir mühendislik sonucu denizden toprak kazanılıp öyle inşa edildiğini, denizin ortasından geçen insan eliyle yapılmış setlerde motor sürerken yediğiniz rüzgar ve yağmur ile anlarsınız. -29 metrede sağanak yağmurda alt geçitten geçerken, benzerlerinde Ankara’da araçların sular altında kaldığını düşününce, insanoğlunun bu ülkede nasıl başarılı olduğunu anlarsınız ve o ülkenin Amsterdam’daki pipi heykellerinden ibaret olmadığını görürsünüz. Arabayla bile gezmek aynı şey değil. O deniz ortasındaki setlerde motor sürerken hissettiklerinizi araba içindeyken hissetmez ve o setin tek tek taşlar üst üste konarak yapılırken ordaki insanların neler hissettiğini anlayamazsınız. Bisikletle gezenlere apayrı bir hayranlık ve takdir besliyoruz. Motosiklet biraz daha hızlı.

Tüm bu üstte yazdıklarımız yüzünden motosikletle geziyoruz 🙂

Gelelim şehirleri nasıl geziyoruz. Yola çıkarken motosikletlerimize herşeyimizi saklayacak 45er litrelik ikişer adet yan yanta taktık, bunlar aluminyum ve kilitli. Güvenle içinde bırakabiliyoruz eşyalarımızı. Yazının başında da belirttiğimiz gibi, biz motosiklete tam kıyafet biniyoruz. O yüzden bir şehri gezeceksek o kıyafetleri çıkarıp insan gibi gezmek için birer sırt çantamız ve ayakkabımız arka çantamızda duruyor. Yaptığımız şey ise, beğendiğimiz bir yeri hadi gezelim dediğimizde, uygun bir park yeri bulup, korumalı kıyafetleri çıkarıp arka çantaya tıkıp, o çantadan çıkan sırt çantası ve ayakkabıları da üzerimize geçirip, şehri gezmek oluyor.

Park yeri bulmak için ise, genel olarak diğer yerli motorcuları takip ediyoruz. Genel kural, yayaların ve bisikletlilerin geçisini engellemeyecek, bariz bir şekilde ortada kalmayacak şekilde kaldırıma, eğer varsa da motosikletler için ayrılmış ücretsiz motosiklet park yerlerine motor park etmek oluyor. Çok emin olamıyorsak da, bir polis görüp soruyoruz 🙂

Şehirleri ise birbirine genelde motosiklet sürmenin heyecan verici olduğu yavaş ama keyifli dağ yollarından veya güzel sahil şeritlerinden bağlayarak katediyoruz.

Evet bizim gezi şeklimiz bu, yakında güney amerikada kaybolmak ve tekrar görüşmek üzere, karabatak misali 🙂 Sevgiler.

Reklamlar

Motosikletle Şehir Gezmek” üzerine 4 yorum

1. Cok guzel bir tur , Linkedin de gezinirken burayi buldum. Mogolistandan yaziyorum ve Turkiye universite mezunuyum. Eger Asiya turunda Mogolistana gelirseniz haberlesin misafirim olun.

Liked by 1 kişi

1. Merhaba, turumuzun Asya ayağını Moğolistandan geçirmeyi istiyoruz. Seve seve geliriz tabi ki. Güney Amerika’ya yeni başladık ve 8 aya yakın sürecek, turun sonuna doğru asya kıtasına ne zaman geçeceğimiz belli olacak. Çok teşekkürler 🙂

Beğen

2. Latin Amerika’ya giderseniz Meksika ve Teksas’da motorsikletle gidilebilecek yerler/yapılabilecekler hakkında bilgi paylaşabilirim.