Almanya – Motorlara Veda

Hollanda’dan sonra artık tek hedefimiz vardı, Hamburg – Winsener Logistics Center. Almanya’da otoyollar ücretsiz olduğundan hızlıca ulaşmak adına hiç aralara girmedik. Sadece Bremen’de kısa bir mola verip, meşhur alman sosislerinden yiyelim dedik, ha tabi bir de Bremen Mızıkacıları 🙂

unadjustednonraw_thumb_765

Sosisler fazla abartılmıştı, hem lezzetli değillerdi, hem de pahalılardı. Lezzetli sosis yemek isteyenlerin Romanya’ya veya Bulgaristan’a gitmelerini öneriyoruz.

unadjustednonraw_thumb_52eunadjustednonraw_thumb_53dunadjustednonraw_thumb_537unadjustednonraw_thumb_53funadjustednonraw_thumb_529unadjustednonraw_thumb_557

Hızlı ama tedirgin edici olmayan Almanya otoyollarında tahminimizden hızlı mesafe katedince, Hamburg’a 150 km kadar yaklaştık. Anayoldan çıkıp, bir kasabaya daldık. Kapısında kamping yazan bir yere girdik ama in cin top oynuyordu. Dedik ki zaten uyuyup kalkıcaz sabah, çadırı kuralım, sabah da gideriz, birisi gelirse de sahibini sorarız mekanın. Tam içimize sinmemişti mekan, gitsek mi kalsak mı derken kaşıdaki bir evin spot ışığı bizim bulunduğumuz alanı aydınlatacak şekilde kuvvetli bir şekilde yanmaya başladı. Gidip kapılarını çalıp mekan sahibini aramaktansa, burdan ayrılmaya karar verdik. 5-6 km içerisinde başka bir kampinge geldik. Burada karavanlar ve yaşayanlar vardı, ama sahibi yine yoktu. Neyse buraya kurduk çadırı ve geçirdik geceyi. Sabah sahibi geldi, ve son kamping ödememizi de 14 euro olarak yaparak ayrıldık kampingden.

Almanya’da almanca bilmeyen ama iyi ingilizce konuşan Türkler olarak bir nebze olsun Türk imajını düzelttiğimizi düşünüyoruz.

Winsener Logistics Center’a gelip mekana bir bakmak istemiştik aslında sadece. Hedefimiz Winsen’de konaklayıp, sabah erkenden gelip, istenilenden geniş olan motorlarımızın birer çantalarını sökmek ve motorda bırakmayacağımız eşyaları ayırmaktı. Saat 15:30’du geldiğimizde. Bizim işlemlerimizi yapacak arkadaş Herr Fast ile tanıştık. Prosedürü anladık, çok zor değildi. Herr Fast bize normalde saat 17:00’de kapadıklarını ama bugün bir tır beklediklerini ve onun işi için 19:00’a kadar açık kalacaklarını söyledi. En zor işimiz içten sökülen çantalarımızı sökmek olacaktı. Almanya’dan sonra ne yapacağımız ile ilgili tek bir fikrimiz bile yoktu. Mekandan ayrılıp, interneti olan bir McDonalds bulduk. Uçaklara baktık ettik derken, gidip motorları bırakalım ya dedik. Ne kadar zor olabilirdi ki…

Hemen mekana geri döndük, Fast’a durumu anlattık ve o arada bekledikleri TIR geldi, TIR’ın üstünde Kaynaşlı – Düzce yazıyordu, gülsek mi ağlasak mı halimize 🙂 TIR’ın şöförü indi ve merhaba dedik. Önce şok oldu sonra panikle kapı neresi diye sordu, dedik ki “panik yapma zaten açıklar 1-2 saat daha” ve kapının yerini gösterdik. O da dedi ki zaten beni bekliyorlardır 🙂 Türk her yerde Türk, güldük 🙂

Çantaları sökmek yarım saat eşyaları ayırmak da bir o kadar aldı. Güzel bir görev bölüşümü ile hızlıca hallettik işimizi. O ara bizim TIR’cı TIR’ı park ederken youtube’luk kaza videolarından birini gözümüzün önünde gerçekleştiriyordu az kalsın. Arka kapısı açık bir şekilde gazı bir kökledi, bütün mal iniyordu aşağıya 🙂

Evrakları imzaladık ve teslim ettik çikoları 🙂 Onlardan yaklaşık 4-5 hafta ayrı kalacağız.

unadjustednonraw_thumb_528unadjustednonraw_thumb_538unadjustednonraw_thumb_541

Kaptık sırt çantalarımızı, McDonalds’ın yanındaki benzinciye gidip, iki bira kaptık, bir de cips. Yiyerek, içerek, yürüyerek, benim önümde ve arkamda birer çanta, Tuğçe’nin sırtında bir çanta ile tren istasyonuna yürüdük. Ordan da havaalanına. Orda yatıp sabah bir uçağa bineriz dedik kabaca 🙂 Nereye gideceğimiz hala bilmiyorduk…