Algarve Kıyıları

Lizbon’dan ayrıldıktan sonra hem fiyat hem de trafik nedeniyle otobana girmemeye kararlıydık. Zira okyanus kıyısında yollar hem tenhalaşmış hem de güzel manzaralar almaya başlamıştı. Portekiz’in bu güney kısmı Algarve bölgesiydi, orta ve kuzeye göre oldukça tenha ve genellikle sörf tutkunlarının rağbet ettiği yerlerdi.

Hava kararmaya yakın bir kaç kamping’e girip fiyat sorduk. 15 euro civarıydı fiyatlar. Ama biz zaten çoktan karar vermiştik deniz kenarında çadır kurmaya. İnsan gerçekten bir süre sonra sabahları doğaya çadır kapısı açmayı özlüyor. Yine maps.me’den bir nokta belirleyip, bazen kum bazen toprak, hatta bazen kum tepelerinden geçerek kamp yapacağımız noktaya vardık. Ama nasıl varmak, bizi gören herkes deli diyordu herhalde. Genelde bunu diyenler sörfçü olduğundan gülümseyip geçtik, tedirgin olmadık. Kural basitti, ne kadar zorlarsak koşulları o kadar tenha bir yer bulup güvenle uyuyabilecektik. Ve bingo o yeri bulduk. Oraya çıkış maceramızı vidolar bölümünden seyredebilirsiniz.

Güneşin batışını en sonunda yakalayabilmiştik, hava da harikaydı. Ve tüm bunlar avrupa anakarasının en batı ucunda gerçekleşiyordu. Bu tarz noktalar bizi eksta mutlu ediyor her zaman.

img_0799-1img_0803-1img_0809-1

Şarap peynir ile geceyi geçirdikten sonra sabah kalkıp kahvaltı hazırlıklarına başladık. Tuğçe kahvaltıyı hazırlarken ben de patlayan far ampulümü değiştirmeye karar verdim. Öte yandan da Fransa’da üstüne bariyer düşen Tuğçe’nin motorunun kafa bağlantılarını söküp tekrar taktım, bir kaç vida eksikti çünkü. Tüm işleri bitirip, çadırı toplarken bizim aştığımı kum tepesinin aksi yönünden bir pick-up geldi, gençlerle selamlaştık dostane bir şekilde ve çadırımızı toplayıp yola devam ettik. İlk başta pick-up’ın geldiği yönden kestirmeden anayola çıkalım dedik ama olmadı, kuma saplandık, ittir kaktır çıktık kumdan, geldiğimiz yoldan geri çıktık anayola.

img_0819img_0821img_0827-1

Güneye doğru tenha yollardan ilerledik, bugünkü planımızda Benagil vardı. İnternetten fotoğraflarını gördük be çok beğendik. Mağaralardan oluşan bir kıyı oluşumu. Denize de girmeyi özlemiştik, çok mola vermeden vardık Benagil’e.

Benagil küçük bir koydan ibaret aslında ama tur teknelerinden anladığımız kadarıyla denizden gidilebilen mağaralar mevcut. Fakat fiyatları çok pahalı, 20€ adam başı ve 20 tane mağaraya gidildiği iddia ediliyordu. Ama fotoğraflarda bir mağaranınki ön plana çıkıyordu. Hatta internette aratırsanız sadece onu bulabilirsiniz. Biz tabi ki tekneye 40€ vermek istemedik ve en yakındaki mağaraya yüzemeye karar verdik. Su buz gibiydi ama vardığımızda ne kadar iyi bir karar verdiğimizi anladık. Çünkü bu mağara o mağaraydı 🙂 Çocuklar gibi şendik, bir sürü deniz kabuğu toplayıp ceplerimize doldurduk, çünkü buradaki kabuklar şu ana kadar gördüklerimizin en iyileriydi.Buz gibi suya girmeye kesinlikle değdi.

DCIM104GOPRODCIM104GOPRODCIM104GOPRODCIM104GOPRODCIM104GOPRODCIM104GOPRO

Havanın kararmasına az kaldığı için yakın kasabalardan birinin sahilini gözümüze kestirdik. Ormanlık bir alan bulup içine çadır kuracaktık. Kısa bir araştırmanın ardından, çok riskli olmayan bir yeri gözümüze kestirip, çadırı kurduk. Hızlıca yemeğimizi pişirdik ve yattık. Bir nevi tavşan uykusu oldu ama kasların dinlenmesi için gerekliydi. Şehre çok yakın olduğumuzdan sabah da erkenden kalkıp toparlanıp kahvaltı yapacak güzel bir nokta aradık. O da çok uzak değildi. Topladığımız kabukları kahvaltı setimiz yapıp nefis bir kahvaltı yaptık.

IMG_0829 1.JPGimg_0832img_0837DCIM104GOPRO

Reklamlar

Algarve Kıyıları” üzerine 2 yorum

1. Suyun cok soguk olduguna sasirdim.
    Bizde Eylul ayinda, Romanyadan Fas’a surmustuk.

Ispanyada Benidorm da denize girmistik, Jacuzzi gibiydi 🙂
    Demekki Atlantic ile Akdeniz’in su sicakliklari, ayni ay’da bile degisik olabiliyor 🙂