Romanya – Romania

For English click here.

Bulgaristan’dan Romana’ya geçiş yumuşak oldu, evler insanlar yavaş yavaş değişti, hızlı değişen tek şey dil oldu. Romanya’nın içlerine ilerledikçe, mahalleler değişmeye başladı, çingene mahalleleri çıkıverdi ortaya. Romenlerle ilgili dikkatimizi en çok çeken şey renkler oldu, sonra da müzik. Evet tam bir müzik tutkunu romenler. Öyle ki gece kaldığımız kampingin yanındaki otel sabaha kadar müzik çaldı ve uyuyamadık zaman zaman 🙂

İlk rotamız Transfagaraşan’dı. Kimileri tarafından dünyanın en iyi yolu seçilmesini, oraya varmadan anlamak çok zor. Biz motosiklet için virajlı yollarını beğeneceğimizi düşünürken, manzaralar diğer herşeyi ikinci plana attı. Burası ile ilgili sınırda bizi uyaan gümrük görevlisi, çadırda uyumayın ayı var demişti ama herkes çadırlardaydı 🙂 Yemek molası verdiğimiz bir noktada Serdar’la tanıştık. O da çalıştığı İrlanda’dan, Türkiye’ye motosikletle dönüyormuş, beraber yemek yedik, sohbet ettik, çok keyifliydi…

IMG_9133IMG_9145IMG_9151

Yolda karşılaştığımız Uğur Ertekin’le kısa bir çene çalma esnasında bize Sibiu’yu önerdi kesin görün dedi. Biz de gittik gördük ve çook beğendik 🙂 Teşekkkürler.

IMG_9165IMG_9180IMG_9190

Gece Ananas Camping adlı bir yerde konakladık, Transalpina öncesi güzel bir mola oldu olmasına ama gece boyu yandaki otelde çalınan romen ezgileri zaman zaman uyutmadı bizi.

Transalpina ikinci günümüzün ana temasını oluşturuyordu. Burası evet tam bir motosiklet rotasıydı. Ormanların içinde sürdükten sonra bir anda Tırmanmaya ve kendimizi 2000 metrenin üstünde bulmaya başladık.Manzaralar yine harika fakat yol bu sefer motosiklet sürmeye daha uygundu. Asfalt kalitesi de Transfagaraşan’a göre daha iyiydi.

IMG_9202IMG_9227IMG_9228IMG_9233IMG_9239

Gece ıssız bir köşe bulup kamp yaptık 🙂 Motorlarımızı Oltet nehrinin ortasında oluşmuş bir adacığa, dikkatlice çıkardık ve oraya kurduk çadırımızı. Motor bakımlarımızı da burada yaptık, harika bir dinlenme oldu bizim için.

Lugoj, Romanya’daki son konaklama nokamız oldu. Sessiz sakin klasik bir nehir kenarı şehri. Bir süre couch surfing’den kalacak yer baksak da bulamadık. Camping de yoktu adam gibi, bir otele yerleştik, motorlarımızı bahçesine koyduk. Bir şehir turu yapıp, güzel bir pizza yedikten sonra otele uyumaya gittik.Ertesi gün rotamız Macaristan’dı.

Romana hafızalarda, güzel yemekler, sıcakkanlı insanlar, müzik ve renkler olarak kaldı 🙂 Yine gelicez o kesin… Bir de dilleri italyancya çok benziyor.

In English…

Transition from Bulgaria to Romania was very smooth, the only sudden change was the language. While riding, houses started to change and gypsy villages came accross. The first thing that took our attraction was the colors and the music. The romanians are really music enthusiasts.

The first day was all at Transfagaraşan. Some say that this is the best road in the world. We couldn’t understand this if we didn’t come here. We was expecting that riding would be very fantastic here because of the corners and bends in the road. But it was not like this, the views were fan-tas-tic here. We gave a lunch break and met with Serdar, who was also riding from Ireland to Turkey at that time. We had our luch together and talked a lot. It was a nice experience.

We visited Sibiu on the road by the advice of Uğur Ertekin who we saw each other by coinsidence. Sibiu was a wonderful city to visit.

Night was at Ananas Camping. It was a nice place to stay but we couldn’t sleep so much because of the hotel nearby played romanian music till the morning 🙂

Transalpina was a real motorcycle route. The road is passing through forest and rising to sky with more than 2000m elevation. The asphalt quality is better than it is in Transfaragaşan.

We found a very nice place to free camp in the night, took our motorbikes carefully to a small grassy island in the river Oltet and set up our tent here. At this place we also made the maintenance job of our bikes. This rest was perfect.

Lugoj was our last stop in Romania. Lugoj is a city founded by the river as most of the middle european citys are. We tried couch surfing here but it didn’t work :/ We found a hotel and made a city tour by walk. Ate a good pizza and slept 🙂 Next day it will be Hungary…

Romania take its place in our memories with their food, colors, music and warmblooded people 🙂 We will come again it’s for sure. As a last, their language sounds like italian.

Reklamlar

Romanya – Romania” üzerine 4 yorum

1. Uğur Ertekin’le mi tanıştınız yolda? Bildiğimiz Ertekin değil herhalde? Olta at nehrindeki kampınız çok güzel gözüküyor. Sevgiler.

Beğen

2. Merhaba,
    Romanya daki suruslerinizden zevk aldiginiza sevindim.

Karpatlar bolgesi tam bir Motosiklet cenneti (bence)

Bir dahaki sefere umarim haberlesiriz ve birlikte cok yollarda sureriz.

Yolunuz Romanya ulkesine ve Africa kitasina dustugunde haberlesirsek sevinirim.
    Romanyada yasiyorum, Africa da calisiyorum 🙂

Size kazasiz ve problemsiz surusler diliyorum.