Yunanistan – Greece

For English click here.

Şengen vizesini Yunanistan’dan almıştık. Başka avrupa birliği ülkelerine de gireceğimizden ötürü, ilk girişimizi Yunanistan’a yapıp, hızlıca kuzeye yol almak istiyoruz. Bu yüzden bir gece Yunanistan’da konaklamamız gerekti. Konaklama tercihimizi ise Dedeağaç – Alexandropouli’den sonraki Dikellon – Dikilitaş kasabasının sahilinde yaptık. Türklerin çoğunlukta olduğu bu köylerde herkesle Türkçe konuşarak anlaşabildik.

Sahilde konaklamadan önce eski kalıntıları gezdik, gece ise çadırımızın üst katmanını örtmeden serin serin bir uyku çektik. Bulunduğumuz alan esasında eskiden kampingmiş, bu yüzden sağda solda çeşmeler mevcuttu. Bunlardan birinin yanına motorları çekip temizlik yaptık. Zincirleri de yağlayıp kuzeye doğru çıkmaya başladık. Yunanistan’ın çorak sahilinden sonra kuzeye çıkamya başladıkça iklim biraz serinleşip, yollar güzelleşmeye başladı. Kıvrımlı tepe yolları sonrası Sapes – Şapçı kasabasına vardık. Burası da Türk yerleşim yeri ve tatlıları çok güzeldi 🙂 Güzel bir kahvaltı ve tatlı keyfinden sonra Bulgar sınırına vardık. Sınırda pasaport kontrolümüz normalden uzun sürdü, sebebi Türkiye’de olan bitenlerdir dedik ve geçtik sınırı.

In English…

We took our visa from Greece, so in order not to have problem in the future at other borders, we first needed to enter Greece and stay one night there. Therefore we decided to ride to Alexandropouli and stay in a beach called Dikellon where Turkish people are dominant in population.

Before setting up our tent, we ride the surrounding and found some historical places. But they were not in good condition.

In the night we didn’t cover our tent with its raincover, so it was a cool night to sleep 🙂 The place where we stayed was a municipal camping in the past so there were some fountains around. We choosed one of them and cleaned our bikes there. After lubricating the drive chains, we headed north. Climate became cooler and roads became curlier which made us happy.

In Sapes village, again in which Turks are dominant, we made our breakfast ending with good desserts. Then we came to Bulgaria border. In the border our passport control took longer than normal. We thought that it was bacause of the things happening in Turkey..

Sıcak bir sürüşün ardından Türklerin ağırlıkta olduğu bu sahilde kamp yapmaya karar verdik – We decided to stay here where the Turks are dominant in population after a hot day ride.

IMG_5578IMG_9027IMG_9032

Toprak yollarda sürdükten sonra, hazır su bulmuşken temizlik yaptık. – We cleaned our bikes after riding in dirt.

Türk köylerinde çeşit çeşit tatı var. – In the Turk villages of Greece, there are many kinds of dessert 🙂
Bulgar sınırı – Bulgaria border.